در راستای اجرای دستورالعمل ستاد کشوری تحول سلامت و به منظور مدیریت بهینه هزینه و افزایش کارائی منابع،  سومین جلسه کمیته مدیریت منابع و مصارف در دفتر معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه برگزار شد.

سومین جلسه کمیته مدیریت منابع و مصارف با حضور مهندس رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ، مهندس فلاحی نیا رئیس دفتر رئیس دانشگاه، معاون اجرایی معاونت بهداشتی، مدیران معاونت درمان، غذا و دارو ، توسعه و کارشناسان حوزه های مرتبط ستادی دانشگاه برگزار شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ضمن تسلیت ایام سوگواری حسینی، در خصوص اقداماتی که در کمیته مدیریت منابع و مصارف انجام شده است عنوان کرد: از زمان ابلاغ برنامه های وزارت متبوع در این زمینه، برنامه ریزی عملیاتی در راستای مدیریت بهینه منابع  و مصارف و اجرای دستورالعمل زنجیره تامین کالا و خدمات در دانشگاه آغاز شده که تاکنون نتایج مثمر ثمری را درپی داشته است که البته این نتایج جز با تفکر تیمی، همکاری و هماهنگی موثر و تحت مدیریت دکتر موسوی بهار ریاست محترم دانشگاه میسر نبود.

همچنین وی در ادامه افزود: با توجه به الویت دهی سیاستهای وزارت متبوع در راستای مدیریت هزینه و درآمد در سال جاری، برگزاری این جلسات و تداوم‌ آن را گامی مهم در تحقق این مهم برشمرد.

وی در خصوص سیاست های  مدیریت راهبردی  دارو و ملزومات مصرفی پزشکی  در دانشگاه اظهار داشت: کنترل  و نظارت برانبارهای دارویی و ملزومات پزشکی مطابق با سیاست های پیشین در حال انجام بوده و پیش بینی های لازم  جهت خرید داروها، ملزومات استراتژیک و حیاتی انجام گرفته که در این رابطه معاونت غذا و دارو عملکرد بسیاری خوبی داشته است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت بی ثبات ارزی و محدودیت منابع مالی افزود:علیرغم شرایط موجود، بدهی های دانشگاه به شرکتهای دارویی در وضعیت مطلوب قرار داشته و پرداختهای پرسنلی بطور منظم  انجام گرفته است.

وی ضمن اشاره به ساماندهی وضعیت قراردادهای دانشگاه و نیروهای شرکتی در سامانه ساغرعنوان کرد: سامانه ساغر که توسط تیم انفورماتیک دانشگاه  طراحی و راه اندازی شده است ، تحت مدیریت حوزه پشتیبانی و امور رفاهی درتمامی واحدهای دانشگاه در دست اجرا و پیگیری است. این سامانه میتواند اطلاعات بروز از وضعیت قراردادها و نیروهای شرکتی ارائه دهد  و فضای رقابتی سالمی جهت جذب و بکارگیری نیرو ایجاد کند.

وی در ادامه افزود:  یکی دیگر از برنامه های در دست اقدام معاونت توسعه، تجمیع واحدهای اداری و مالی و انبارهای  دانشکده های تابعه بوده که با حمایت ریاست محترم دانشگاه انجام گرفته است. با اجرای این طرح فضاهای فیزیکی آزاد شده از تجمیع انبارها به ایجاد کلاسهای آموزشی در دانشگاه اختصاص یافته است.

مهندس رحیمی عنوان کرد: طرحهای دیگری از جمله مدیریت هزینه و تخصیص تنخواه گردان در حوزه مراکز جامع سلامت، پایگاههای شهری فوریتها و مراکز آموزشی درمانی در دست بررسی می باشد که در صورت تایید دستورالعمل آن ابلاغ خواهد شد.
مهندس فلاحی نیا رئیس دفتر رئیس دانشگاه، با اشاره به ابلاغ بسته های تحول سلامت بر لزوم پیگیری برنامه های مدیریت منابع و مصارف در واحدهای مختلف دانشگاه تاکید کرد.

در پایان گزارش برنامه ها و اقدامات صورت گرفته معاونت درمان، معاونت بهداشتی، معاونت غذا و دارو، مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی و دیگر واحدها در خصوص مدیریت بهینه منابع و مصارف و بسته های تحولی ابلاغی وزارت متبوع ارائه و در این راستا سیاستهای جاری و آتی دانشگاه به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *