سخنان گوهر بار حضرت علی (ع)  دعوت کننده ای که فاقد عمل باشد مانند تیر اندازی است که کمان او زه ندارد*  کسی که بر مرکب شکیبایی سوار شود به پیروزی نهایی دست می يابد*  حاجت محتاج را به تاخیر نینداز زیرا نمی دانی از اینکه فردا برای تو چه پیش خواهد آمد*  حق سنگین است اما گوارا ، باطل سبک است، اما در کام چون سنگی خارا*  اگر بر دشمنت دست یافتی، بخشیدن او را شکرانه پیروزی قرار ده*  علم خویش را به جهل و یقین خود را به شک مبدل نکنید، آنگاه که به علم رسیدید عمل کنید و آنگاه که به یقین دست یافتید ،اقدام نمایید*
اوقات شرعی
نظرسنجی
نظر شما راجع به وب سایت جدید چیست ؟

عالی
خوب
متوسط
ضعیف

آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 38
 بازدید امروز : 50
 کل بازدید : 340469
 بازدیدکنندگان آنلاين : 4
 زمان بازدید : 0/6381

 

اهم اقدامات

مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری

 در سال های 92 الی 95

 

 

 

تنظیم : مدیریت تحول اداری بهار 96


 

ردیف

عنوان اهم اقدامات

شرح اقدامات

شرح نتایج و دستاوردها

 

1

اخذ تشکیلات واحدهای ستادی

 

تشکیلات دانشگاه که از سال 79  تا کنون مسکوت مانده بود، با پیگیری و تلاش های مکرر و بی شائبه مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری در سال 95 به انجام رسید.

تعداد 608 پست، جهت واحدهای ستادی دریافت گردید که در تشکیلات قدیم تعداد پست ها502 می باشد.

2

 

ورود اطلاعات در سامانه سابنا(اطلاعات بیمارستانی) جهت اخذ تشکیلات بیمارستان ها

 

کلیه اطلاعات  در بازه زمانی خیلی کوتاه از کلیه مراکز آموزشی و درمانی استان، جمع آوری و پس از بررسی و تایید فرم ها در سامانه سابنا ، بارگذاری گردید.

 

تقریباً بیش از دو برابر تشکیلات قبل مراکز آموزشی و درمانی ، تشکیلات، جهت کلیه بیمارستان ها اخذ گردیده است.

3

 

ثبت اطلاعات واگذاری ها در سامانه سینا سا(واگذاری)

 

اطلاعات واگذاری کلیه واحدهای تابعه دانشگاه، جمع آوری  و بررسی گردیده و در سامانه سینا سا بارگذاری شد.

 

1-     استخراج اطلاعات فعالیت ها و خدمات

واگذار شده به بخش خصوصی

2-     سنجش میزان بهره وری و رضایتمندی از خدمات واگذار شده

4

تهیه سامانه بانک اطلاعات مدیران

 

این سامانه به منظور ثبت و نگهداری سوابق مدیران در سمت های منتصب شده با هدف شایسته سالاری در انتخاب و انتصاب مدیران طراحی گردیده که در سال 95 به بهره برداری رسیده است.

 

1-     ثبت اطلاعات کلیه مدیران استان در سه سطح، پایه، میانی و عالی

2-     تهیه آرشیو مدیران

5

 

تهیه سامانه ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان برای اولین بار در دانشگاه همدان مطابق با آخرین شیوه نامه ارزیابی

 

به دلیل زمان بر بودن و احتمال دوباره کاری و خطا در نحوه محاسبه امتیاز ارزیابی ، این مدیریت تصمیم به طراحی و استقرار سامانه مذکور نمود. که مراحل اولیه  طراحی سامانه تا اسفند ماه 95 به  انجام  رسید.

3-     تسریع در انجام امور ارزیابی

4-     صرفه جویی در مصرف کاغذ

5-     کاهش خطاهای انسانی در محاسبه امتیازات

6-     حرکت در مسیر توسعه دولت الکترونیک

 

 

6

 

 

جمع آوری اطلاعات از مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی در سه شیفت کاری جهت اخذ تشکیلات از وزارت متبوع

 

طي مكاتبه با مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي ، اطلاعات بررسي شده جهت اخذ تشكيلات به وزارت متبوع ارسال گرديد.

   تقریباً بیش از دو برابر تشکیلات قبل واحدهای محیطی فوریت های پزشکی ، تشکیلات، جهت کلیه  واحدهای فوریت ها در استان، اخذ گردیده است.

7

 

 

 

فعال نمودن سامانه نظام پیشنهادات جهت بهره گیری از ایده ها و تجارب

 

از سال 93 به منظور افزايش مشاركت كاركنان در فرايند تصميم گيري، نظام پيشنهادات در دانشگاه فعال و پس از تدوين آيين نامه و برگزاري جلسات و نظر سنجي در خصوص آن، آيين نامه نهايي شده به كليه واحدها، ارسال و مورد استفاده كليه كاركنان قرار گرفته است.

1-     تعداد پیشنهادات دریافت شده از سال 92-95: 1116مورد

2-     تعداد پیشنهادات پذیرفته شده از سال 92-95 : 26 مورد

3-     تدوين آيين نامه نظام پيشنهادات در سال 93 و بازنگري در سال 95

8

پيگيري برنامه عملياتي در سامانه op , hop

 

پس از تدوين پروژه ها و اقدامات توسط اين مديريت ، مستندات جمع بندي و بررسي شده در خصوص اقدامات و پروژه ها به صورت ماهيانه در سامانه وزارت متبوع بارگذاري مي گردد.

 

1-     كسب رتبه برتر در سي امين و سي و يكمين همايش معاونين توسعه

 

ردیف

عنوان اهم اقدامات

شرح اقدامات

شرح نتایج و دستاوردها

9

انجام امور مربوط به ارتقاء رتبه

 

از سال 91 که مسئولیت انجام امور ارتقاء رتبه به این مدیریت واگذار گردید، کلیه موارد صحیح و پرونده های ارسالی، بررسی و پس از هماهنگی با وزارت متبوع و ورود اطلاعات در سامانه در مجموع کلیه موارد به صدور حکم منجر گردید.

رتبه پایه از  سال 92 تا 95: 3840 پرونده

رتبه ارشد از  سال 92 تا 95: 5300 پرونده

رتبه خبره از  سال 92 تا 95:  1225 پرونده

رتبه پایه از  سال 92 تا 95:  645 پرونده

10

 

پیگیری امور مربوط به ثبت مناقصات و مزایدات در سامانه ستاد

 

 

به منظور ثبت اطلاعات در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت(ستاد) و الزام دستگاه به دلیل ایجاد آرشیوی منسجم در سطح کشور از فرایند مناقصات و مزایدات کلیه دستگاه های اجرایی کشور، پیگیری های اولیه توسط این مدیریت جهت دریافت مجوز ورود اطلاعات در سامانه مذکور ، انجام گرفت.

اخذ كد كاربري جهت مسئولين برگزار كننده مناقصات و مزايدات

11

پیگیری امور مربوط به اخذ شناسنامه ملی

 

کلیه دریافت و پرداخت های دانشگاه و ارسال تشکیلات جهت کلیه واحدهای دانشگاه منوط به اخذ شناسه ملی می باشد که اطلاعات لازم جهت اخذ شناسه ملی برایب تمامی واحدهای تابعه جمع آوری گردید و به وزارت متبوع جهت تخصیص شناسه ارسال گردیده است..

 

بررسی و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز جهت اخذ شناسه ملی از کلیه واخدهای تابعه مشمول جهت ارسال به وزارت و مدیریت امور حقوقی

12

 

برگزاری دوره های آموزشی مدیران برای اولین بار در سطح کشور به صورت متمرکز در مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری و تهیه درسنامه های آموزشی مدیران

در سال 93 دوره هاي عمومي و تخصصي وي‍ژه مديران ، براي اولين بار در دانشگاه همدان با محوريت اين مديريت با برگزاري دوره آموزشي اقتصاد مقاومتي و راهكارهاي تحقق آن، جهت كليه مديران استان در تمامي سطوح آغاز گرديد و در سال هاي بعد نيز به صورت گسترده تر آموزش ها ،به صورت حضوري و مجازي ادامه يافته است همچنین در سال 94 این مدیریت  بنابه درخواست گروه آموزش مدیران وزارت اقدام به  تهیه درسنامه های مدیریتی نمود .

1-     تدوین درسنامه مدیران میانی و پایه حین انتصاب  جهت بهره برداری کلیه دانشگاه های علوم پزشکی کشور

2-     برگزاری دوره های اقتصاد مقاومتی در سال 93

3-      در سال 94، 116 ساعات دوره آموزشی که 10 دوره به صورت حضوری و 3 دوره به صورت مجازی برگزار گردیده است.

4-     در سال 95، 108 ساعات دوره آموزشی که 16 دوره به صورت حضوری و 8 دوره به صورت مجازی برگزار گردیده است.

5-     چاپ ا جراي امور توسعه و شايستگي مديران در نشريه ره آورد وزارت متبوع

13

کسب رتبه در ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی در جشنواره شهید رجایی

با عنایت به این موضوع که  در چارت مصوب دانشگاه مسئوليت انجام اين فرايند جز شرح وظایف  اداره بازرسي  دانشگاه می باشد ، اين مديريت با تلاش هاي مستمر در فواصل زماني معين و جمع آوري مستندات شاخص هاي عمومي و اختصاصي ، كليه اطلاعات را در سامانه مديريت عملكرد وزارت و  سازمان برنامه و بودجه بارگذاري مي نمايد.

1-     سال 92: خوب

2-     سال 93: خوب

3-     سال 94: خیلی خوب

4-      سال 95:  رتبه برتر در حوزه سلامت

 

14

انجام امور انتخاب و انتصاب مدیران

 

کلیه پست های مدیریتی  پس از طی مراحل قانونی  در این مدیریت به مشمولین تخصیص یافته است.

 

1- سال 92 تا 95: پایه  51

2- سال 92 تا 95: میانی  22

3- همکاری در تدوین دستورالعمل انتخاب و انتصاب مدیران

4- برگزاری کارگاه کشوری در سال 95

15

ثبت اطلاعات در سامانه ثبت تجارب مدیران وزارت بهداشت

پس از الزام وزارت متبوع در سال 95 مبني بر ثبت تجارب مديريتي در سامانه ثبت تجارب وزارت ، اين امر توسط مديريت توسعه سازمان و تحول اداري به نحو احسن صورت پذيرفت.

1-     معرفی  داور به وزارت متبوع

2-     ثبت 6 تجربه در حوزه تحول اداری در سامانه مذکور که هر 6 تجربه  مورد تایید قرار گرفته و به عنوان تجربه قابل ا انتشار در سایت مذکور قابل دسترس می باشد.

 

 

   دانلود : 6اهم_اقدامات.pdf           حجم فایل 827 KB