زبان EN AR
+
اندازه قلم
-
رنگ
  • تاریخ انتشار : 1402/01/14 - 00:18
  • تعداد بازدید : 105
  • تعداد بازدیدکنندگان خبر : 81
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
توحید مسعودی در گفت وگو با روابط عمومی معاونت توسعه مطرح کرد :

رشد۳۰۰درصد مناقصات و مزایدات دانشگاه با برگزاری ۹۰۰میلیارد مزایده ومناقصه درسال ۱۴۰۱

توحید مسعودی در گفت وگو با روابط عمومی معاونت توسعه مطرح کرد :برگزاری مناقصات بی سابقه و رشد ۳۰۰درصد مبلغ مناقصات و مزایدات درسال۱۴۰۱ برگزاری مناقصات در بستر سامانه ستاد به افزایش شفافیت؛ قانون گرایی ،انضباط مالی وکارایی کمک شایانی کرده است . فلذا فرآیند فیزیکی و کاغذی برگزاری مناقصات به صورت کامل حذف گردیده است. خوشبختانه در چند سال اخیر هیچ کدام از مناقصات دانشگاه توسط نهادهای ناظر باطل نشده است ، که این پارامتر از نقاط بسیار مثبت دانشگاه در مقایسه با سایر دستگاههای اجرایی است.

 گفت وگو روابط عمومی معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی همدان با جناب آقای توحید مسعودی مسئول واحد مناقصات و مزایدات مدیریت پشتیبانی و رفاهی دانشگاه و همچنین معاون فنی مدیریت

توضیح کلی در مورد مناقصات و مزایدات دانشگاه بیان بفرمایید:

به نام خدا مناقصات در پنج شکل مختلف در دانشگاه برگزار می‌شود مورد اول مناقصات عمومی یک مرحله ای؛ دوم مناقصات عمومی یک مرحله همراه با ارزیابی کیفی ؛سوم مناقصات عمومی دو مرحله ای و چهارم مناقصات عمومی محدود و مورد پنجم ترک تشریفات مناقصه میباشد .۹۰درصد مناقصات دانشگاه در قالب مناقصات عمومی یک مرحله ای می باشد. مناقصات توام با ارزیابی کیفی غالبا در پروژه های عمرانی کاربرد دارد. مناقصات دو مرحله ای نیز بیشتر در خرید تجهیزات و کالا مورد استفاده قرار میگیرد. در مناقصات محدود نیز ازتعداد محدودی از شرکت‌ها دعوت می‌شود که در سال ۱۴۰۱ اصلاً چنین موردی را در دانشگاه علوم پزشکی شاهد نبودیم. ترک تشریفات نیز نوعی مناقصه است که با توجه به شرایط و ضوابط و وجود دلایل توجیهی با پیمانکاری خاص قرارداد منعقد می‌شود و کلاً روند مناقصه و رقابت عمومی کنار گذاشته می‌شود . امسال ۸ مورد مزایده ی عمومی نیز در دانشگاه برگزار شده و مجموع تعداد مزایدات و مناقصات ۱۳۸ مورد بود.

از نظر موضوع نیز مناقصات غالبا در یکی از ۴ موضوع ذیل قرار میگیرند: ۱_ تامین نیروی انسانی ۲_ عمرانی ۳- خرید تجهیزات ۴- تهیه و طبخ غذا و ..... چهار مناقصه که در سال ۱۴۰۱ برگزار شد و بسیار شاخص بود و مبالغ قابل توجهی را به خود اختصاص داد ۱- مناقصه تکمیل مرکز جامع سرطان که با مبلغ حدود ۳۶۰ میلیارد تومان صورت گرفت و یک پروژه عظیم را در خود جای داده و روند گسترده ای از کار و خدمت رسانی را نشان می دهد. ۲- غذای دانشجویی بوده که در حدود ۸۰ میلیارد تومان برای آن مناقصه در نظر گرفته شد. ۳- غذای بیمارستان بعثت نیز به صورت شش ماهه‌ی اول، شش ماهه دوم مجموعا ۵۵ میلیارد تومان برای آن لحاظ شد. ۴- مناقصه غذای بیمارستان شهید بهشتی نیز با مبلغ ۲۰ میلیارد تومان در جایگاه چهارم قرار دارد و همچنین مناقصه موتورخانه و برخی تحهیزات فنی مرکز جامع سرطان که برنده مناقصه با حدود ۲۰ میلیارد تومان مشغول کار شده است. موارد صدرالاشاره تاثیر بسزایی در رشد ۳۰۰درصدی مبلغ مناقصات و مزایدات نسبت به سال ۱۴۰۰ داشت. در خصوص مزایدات عمده نیز واگذاری برخی از فضاهای فیزیکی در برخی بیمارستانها از جمله بوفه، پارکینگ آنها و همچنین داروخانه ها و گاها آزمایشگاه و... بوده است.

در کل به لحاظ حجم ریالی تقریباً حدود ۹۰۰ میلیارد تومان در واحد مزایدات و مناقصات ؛مزایده و مناقصه برگزار شده که یک رکورد تاریخی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی به شمار میرود و نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش ۳۰۰ درصدی را در این حوزه شاهد هستیم. جلسات مناقصات و مزایدات در سالن جلسات مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی به صورت کاملا شفاف برگزار می‌شود. برگزاری مناقصات چند سالی است که در بستر سامانه ستاد صورت میپذیرد که به افزایش شفافیت؛ قانون گرایی ،انضباط مالی وکارایی کمک شایانی کرده است . فلذا فرآیند فیزیکی و کاغذی برگزاری مناقصات به صورت کامل حذف گردیده است.

خوشبختانه در چند سال اخیر هیچ کدام از مناقصات دانشگاه توسط نهادهای ناظر باطل نشده است ، که این پارامتر از نقاط بسیار مثبت دانشگاه در مقایسه با سایر دستگاههای اجرایی است. سازمان های بازرسی و دیوان محاسبات تاکنون از روند برگزاری مناقصات و مزایدات دانشگاه با توجه به شفافیت ، الکترونیکی بودن و کارایی بالا و قانون گرایی و عدالت محوری رضایت کامل داشته اند. جلسات مناقصه با حضور نماینده رئیس دانشگاه ، نماینده معاونت توسعه و مدیریت مالی به عنوان اعضای اصلی برگزار می‌شود و یک نماینده از حراست و بازرسی همواره در جلسه حضور فعال دارند و ما را در برگزاری هر چه بهتر مناقصات و افزایش انضباط مالی کمک میکنند . مدیر یا نماینده ی واحد متقاضی نیز بایستی در جلسات حضور داشته باشد. مراجعه کنندگان و شرکت کنندگان در مناقصات و مزایدات نیز همواره بر برگزاری عادلانه و شفاف مناقصات در دانشگاه اذعان داشته اند و بارها این موضوع را اعلام کرده اند. شکایت از نتیجه مناقصات و مزایدات نیز بسیار انگشت شمار بوده و به ندرت اتفاق افتاده است که همگی آنها با توضیحات شفاف و قانونی مسئولان امر قانع شده اند .

آرشیو و مستندات کامل مناقصات و مزایدات دانشگاه به صورت کاغذی از سال ۸۸-۸۷ موجود می باشد و از زمانی که سامانه ستاد راه اندازی شده است نیز به صورت همزمان فایلهای الکترونیک اسناد نگهداری می شود. از طرفی تحویل اسناد مناقصات ودرخواست ها حداکثر ۳ ماه مانده به پایان قراداد مناقصه و مزایده از سوی واحد ها به مدیریت پشتیبانی رفاهی در برنامه ریزی و زمان بندی جلسات بسیار کمک کننده خواهد بود.

درپایان بر خود لازم میدانم از زحمات اعضای فعلی کمیسیون از جمله دکتر عبدی ، جناب آقای حسنی ، جناب آقای کریمی ، جناب آقای دکتر به نشان ، جناب آقای نجفی، جناب آقای مهندس طاهری، جناب آقای آقایانی و همکارانی که از مدیریت محترم حراست و بازرسی حضور فعال در جلسات کمیسیون داشته اند تشکر کنم. مدد حضرت باریتعالی ، همفکری ، همدلی ، نگاه قانون مدارانه و عدالت محور همکاران موجبات برگزاری موفق مناقصات و مزایدات دانشگاه در سالیان اخیر و سال ۱۴۰۱ با حدود ۹۰۰ میلیارد تومان را فراهم کرده است.  از زحمات همکارانم در واحد مناقصات خانم ها زیرانپور و مقدری و همکارانم در واحد قراردادها جناب آقایان یاری، پیری ، نبوی ، حیدری و خانم ها سپهر و توکلی تشکر و قدردانی نمایم.

  • گروه خبری : اخبار معاونت توسعه
  • کد خبر : 124196
کلمات کلیدی
حمیدرضا زارعی
خبرنگار

حمیدرضا زارعی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

نشانی
نظرسنجی
آمار بازدید
تعداد بازدیدکنندگان امروز 32
تعداد کل بازدیدکنندگان تا امروز 144462
تعداد کاربران بر خط 1

سامانه ی گفتگوی آنلاین نیافام