معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در جلسه تحول سلامت دانشگاه از کنترل سرعت رشد هزینه در بیمارستانها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، بهروز رحیمی با ارائه گزارش عملکرد کمیته مدیریت منابع و مصارف در مهرماه ۹۷ با بیان اینکه پیگیری و پایش برنامه‌های مدیریت منابع و مصارف در بیمارستانها و برآورد تقریبی هزینه ماهانه کل بیمارستانها در سال ۹۶ و سال ۹۷ انجام شد، گفت: سرعت رشد هزینه در بیمارستانها کنترل شده و موجب امیدواری است.

وی افزود: در خصوص اجرای راهنماهای بالینی تعداد ۲۵ گاید ‌در هماهنگی با معاونت آموزشی برای اجرای راهنماهای بالینی به تمام بیمارستانها ابلاغ شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه با اشاره به برگزاری کمیته مدیریت منابع و مصارف، توضیحاتی در مورد دو جلسه آموزشی برای پایش و ارزیابی با حضور مدیران بیان کرد.

وی با ارائه گزارشی از استقرار سامانه ساقر گفت: با کمک‌ مدیریت آمار و فناوری اطلاعات شرایط مناسبتری برای تصمیم‌ گیری در خصوص وضعیت نیرو‌های دانشگاه وجود دارد.

رحیمی افزود: هم‌اکنون اصرار بر جذب نیرو‌ها در فرآیند رقابتی وجود دارد و سامانه ساقر کمک بزرگی برای جلوگیری از اتفاقات نامناسب در حوزه حذب نیرو است.

وی اقدامات انجام شده و مبالغ ریالی صرفه‌جویی حاصل از بسته سیاسی مدیریت هزینه در حوزه درمان، دارو و تجهیزات را برشمرد و مطالبی در مورد مدیریت اقلام مصرفی گرانقیمت در بیمارستانها بر اساس گزارشهای معاونت درمان و غذا و دارو بیان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه تاکید کرد که باید تحلیل اعداد و ارقام ارائه شده در جلساتی با حضور مدیران بیمارستان و دیگر مسئولان انجام شود و اطلاعات موجود تحلیل شود.

وی با تشریح روند مقایسه‌ای موجودی دارو از سال ۱۳۹۵ تا شش ماهه اول سال ۱۳۹۷، گزارشی از اقدامات انجام شده و مبالغ ریالی صرفه‌جویی حاصل از بسته سیاستی مدیریت هزینه در حوزه‌های درمان و تجهیزات پزشکی ارائه داد.

رحیمی گزارش اقدامات انجام شده و مبلغ ریالی صرفه‌جویی حاصل از اجرای تجمیع واحدهای اداری مالی دانشکده‌های تابعه را عنوان داشت و در مورد تعداد نیروی انسانی قبل از تجمیع دانشکده، تعداد نیروهای انسانی بعد از تجمیع دانشکده، درصد کاهش نیروی انسانی و مبالغ ریالی صرفه‌جویی در یکسال مالی را بیان کرد.

وی صرفه جویی حاصل از اجرای برنامه ساماندهی انبارها و اصلاح فرایند انباری را مهم دانست و نتایج حاصل از تجمیع انبار دانشکده‌ها، ساماندهی انبارها و اصلاح فرآیند انبارداری را برشمرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه اقدامات انجام شده و مبالغ ریالی صرفه‌جویی حاصل از اجرای برنامه سامانه نرم‌افزار رزرو و غذای پرسنلی را توضیح داد و گفت: سامانه نرم‌افزار رزرو غذای پرسنلی امسال به صورت پایلوت در مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی به مرحله اجرا در آمد.

وی ازجمله برنامه‌های پشنهادی در دست بررسی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه را ساماندهی و مدیریت هزینه امور پشتیبانی، ایجاد کترینگ غذا، راه‌اندازی فکس سرور برای ارسال الکترونیکی فکس از طریق پرتابل و عدم نیاز به استفاده از دستگاههای متعدد فاکس، راههای تماس داخلی از طریق VOIP، پیگیری راه‌اندازی سامانه رزرواسیون مهمانسرا و دفتر مرکزی واقع در تهران، راه ‌اندازی سامانه ماموریت‌ها، حذف کاغذ از مکاتبات اداری و حذف وسایل یکبار مصرف دانست.

در ادامه مبالغ ریالی صرفه جویی حاصل از اجرای مصوبه ستاد تحول ابلاغ شده به معاونت بهداشتی بررسی شد و مقرر شد حوزه بهداشتی اقلام پرمصرف زیر ۵۰ قلم را با عدد و رقم در طول سالهای۹۴ تا ۹۶ تهیه نموده و در جلسات بعدی بر اساس مدل ABC ارائه کند.

 

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *